Ahad, 19 April 2015

CHROMEBOOK DI SEKOLAH


Image result for chromebook

Syarikat ini tidak henti-henti membuat hal-hal yang baru yang dan sangat mengejutkan salah satunya iaitu google bekerjasama dengan syarikat samsung untuk mencipta sebuah teknologi iaitu berupa google Chromebook.

Google saat ini sedang melakukan suatu perniagaan di bidang pendidikan, kali ini syarikat google ini yang sudah sangat terkenal ingin cuba berniaga di bidang pendidikan iaitu dengan cara menyumbangkan google chrombook di pelbagai sekolah.
Saat ini syarikat google dan samsung merancang meningkatkan sistem pembelajaran pelajar di sekolah dengan menggunakan google Chromebook agar tidak lagi perlu bersusah-payah dalam mencari ilmu pengetahuan.


Banyak pelajar yang sudah mendapat bantuan google crhomebook ini berpendapat bahawa "mereka sangat senang sekali dengan bantuan dari google ini, kerana bantuan ini dapat membantu kami dalam mendapat wawasan yang lebih" 


Image result for chromebook


Tujuan dari google menyumbangkan google Chromebook adalah agar pelajar dapat lebih berehat dalam pelajarannya dan mudah dalam belajar ujar dari CEO google.
Dengan adanya bantuan ini pelajar dapat boleh membahagikan maklumat dari satu orang ke orang yang lain, pelajar dapat mengetahui bagaimana caranya menggunakan teknologi, bagaimana cara menyelesaikan pekerjaan menggunakan teknologi, hal ini tentunya dapat menambah wawasan para pelajar.


Image result for chromebook


Dengan adanya program ini juga menguntungkan syarikat google, iaitu dengan cara memperkenalkan bagaimana cara produk mereka itu boleh bekerja dalam bidang pendidikan, selain itu syarikat google juga memberitakan khabar gembira bahawa program ini akan terus di laksanakan.

Dari syarikat google pun berharap agar pelajar di sekolah boleh menambahkan semangat dalam pelajarannya.



0 ulasan :

Catat Ulasan